• Thank you friends readers and passers-by for your continuous support to my blog. I will not be able to update often now and many articles and short story left hanging in the draft box due to the pressure of time lately but nevertheless I am trying to cope with it and will post few as time goes by.

    Pleasant day and have a good life.

    Love

    Sanaa

    Good things come to those who wait.
    Better things come to those who try.
    Best things come to those who believe.
    Desired things come to those who pray.

    "Islamic Thinking"

    A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.
    Lao Tzu

  • April 2014
    M T W T F S S
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • Archives

Kerana Hujan Itu

Maaf
Cinta sebesar dunia tidak mampu aku janjikan
Aku hanya mampu berjanji
Mencintaimu dengan setulus hatiku
Dengan kasih yang tidak berbelah bagi

Maaf
Tidak aku mampu berjanji
Sepatumu nanti dari Italy
Wangianmu dari Paris
Hanya
Aku mampu memberi kebahagian buatmu
Kerana kau satu-satunya wanita
Idaman qalbu

Maaf
Aku tidak mampu memberi harapan kosong
Kerana itu aku bicarakan jujur hatiku
Sebelum kita sama-sama membuka langkah
Mencari bahagia berdua

Aku
Jujur mencintaimu
Jujur didalam penantian ini
Jujur mahu bersama mu
Mencari cinta diberkati
Dalam perjalanan menuju hakiki

Di gelap malam
Langit yang menangis
Tidak mungkin menghentikan langkahku
Sakit yang dahulu
Tidak mungkin menghapuskan harapanku
Lelah itu juga tidak mungkin
Menghentikan penantianku

Cinta
Memang mudah dilafaz
Namun sukar dimengerti
Tatkala ujian melanda
Tapi kini
Aku mula mengerti
Bahawa sakit perit dan lelah dahulu
Membawa sinar
Lalu aku tetap memberi waktu
Menanti detik
Semoga cinta ini
Bertemu jalannya
Untuk kita bersatu

Sabar didalam doa
Aku panjatkan di setiap solat
Agar
Penantian ini bertemu sinarnya
Kerana aku pasti
Ujian tetap ada
Hujan tetap akan turun
Namun tetap aku harungi
Semoga cinta ini
Adalah cinta hakiki
Diberkahi olehNYA

Owned and written by : Sanaa 15/4/14

Leave a comment