• Thank you friends readers and passers-by for your continuous support to my blog. I will not be able to update often now and many articles and short story left hanging in the draft box due to the pressure of time lately but nevertheless I am trying to cope with it and will post few as time goes by.

    Pleasant day and have a good life.

    Love

    Sanaa

    Good things come to those who wait.
    Better things come to those who try.
    Best things come to those who believe.
    Desired things come to those who pray.

    "Islamic Thinking"

    A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.
    Lao Tzu

  • Archives

Jejak Kasih

Setahun sudah berlalu pergi
Cerita mereka masih meniti
Filem bakal di tayang December ini
Apakah harapan yang di letak pada merpati dua sejoli

Adam dan Nur jadi sebutan
Besar, kecil, tua, muda itulah topic perbualan
Hebatnya cinta yang di pamerkan
Di bawa mimpi jadi igauan

Remy dan Tiz adalah orangnya
Watak di bawa seolah nyata
Ke mana pergi orang bercerita
Doa di iring sepanjang masa

Kepada kedua bersyukur hendaknya
Rezeki di beri oleh Yang Maha Esa
Biarlah kurang duit asal tidak lupa
Peminat yang setia serta doa di pinta

Adam dan Nur kembali lagi
Membawa kisah pilu dan sendu di hati
Perjalanan indah cinta hakiki
Sama-samalah kita menjejak memori

“Saya ingat awak nak tolong sapukan” Adam berkata
Dengan marah Nur merapatinya
Minyak gamat empunya cerita
Hingga kini duduk meroyan dan ketawa

“Sakit bang” Nur bertanya
“Tak sikit saja” betul ke itu yang Adam kata
Hai gatal juga kamu menoleh abang di sana
Tak sedar juga beruntung dapat Nur yang manja

“Awak cemburu?” Nur bertanya
“Yes I am” tidak Adam menyangkalnya
Apalah lagi yang hendak di kata
Dato’ Hamzah dan Port Dickson menggamit memori juga

Architect muda bekerjasama
Senyum manja jeling menjeling sewaktu bekerja
Mana pergi semuanya mata
Satu pejabat tidak tahu mereka bercinta

“Sakit”? sambil merenung Adam bertanya
“Arghh” Nur terasa sakit yang ada
“Hissh” bibir di sentuh dengan rasa
Alamak..kacau betul telefon berbunyi pula

Balik dari PD dua-dua melayan hati
Katil besar tidur seorang diri
Adam kesiangan mohon minta cuti
Boleh lagi nak buat date dengan isteri

Adam cemburu bila Sarah mengumpan
Marah pada abang tidak boleh di tahan-tahan
Itulah dulu siapa suruh di tinggalkan
Sekarang kenalah tunggu dengan penuh kesabaran

Nur Kasih banyak tauladan
Cuma sekarang Adam dan Nur jadi bualan
Harapan yang ada seluas lautan
Melihat mereka di sandingkan

“Jangan jatuh cinta dengan saya” Adam berkata dengan kerasnya
Dah lama hati ini kau curi…dalam diam Nur berkata
Rasa yang terbit membuat Adam tidak selesa
Nur berlalu tanpa suara

“You are not my type” Adam berkata dengan angkuh sekali
I make you swallow your words penonton pula berkata kini
Empat tahun terpisah kini timbul kembali
Rasa dan cinta datang bergelora menyengat diri

DVD berkata sudahlah tu
Aku dah haus tolonglah tukar baru
Speedyvideo kata DVD ini paling laku
Ohh Adam dan Nur apa sudah jadi dengan diriku

Esok lusa kita layarkan lagi
Supaya anggau melangit tinggi
Kalaulah diri ini bertemu Remy dan Tizzy esok hari
Akan ku beri ciuman di pipi

Do not worry…no scandal or cerita berapi
Ini kakak angkat di lantik sendiri
Akan ku kumpul anak-anak buah ku nanti
Untuk wedding ceremony yang berseri-seri

Owned and written by : Sanaa 16/07/10

4 Responses

  1. salam akak….😀
    sori dh lama tak jengok “rmh” akak nih..hehehe….

    wah….akak membongkar semula memori2 yang boleh membuatkan semua yg mbaca tersengih, tersenyum dan gelak seorg diri..hahahahah…jgn la kengkwn saya kata sy tak btl plak tgk sy ni…..sekejap sengih, sekejap senyum…hihihi…

    mmmm…mesranya pasangan sejoli
    ke mana pergi semua menjeling penuh sangsi
    betul ke ada hubungan hati????
    masing2 perah otak mencari jawapan yg harus diberi..hihi

  2. Salam San, tak pernah berhenti dan lelah bercerita ttg NK.
    The best confession Adam made was the site visit scene, thks to Datuk Hamzah. Xoxoxo.

    ‘Awak cemburu ke?, she asked innocently
    ‘Yes, I am, can’t you see.’ the yet-no-huband of hers answered emphatically.
    She gave him that bewilderment look on her face,
    As she smiled, turned around to her client which made that spark of his jealousy burst into a furnace.

    This part is the climax of the long awaited feelings of the arrogant Adam Hassan. All the best San.

  3. Salam San & Yatty,
    Pagi-pagi warm up buka blog orchid garden
    aduiii mak…gua tak boleh tahan tersenggih-senggih keseorangan
    mentang-mentang gua tengok NK on holiday yg tak pernah bosan

    Pantun ini banyak kenangan
    scene minyak gamat tak pernah hilang
    mengorat isteri bukan senang
    dari keritapi ke Aussie suami diburu bayangan
    dari kampong ke Veriaty ada saja pertelingkahan
    tertumpah kopi hii ada chance abg Adam berdua duaan
    walau isteri tertidur tak sedar pulak kena selimutkan
    Port Dickson bilik bersebelahan
    Hai telepon punya pasal dua dua kempunan….
    Hai Nur Amina tak ada dua hanya engkau seorang

    hehehehe….jgn marah Adam kat Nur ini
    hanya kau saja kekasih hati dan disayangi
    kalau kau tinggalkan dia 4 tahun 16 purnama Nur setia tak curang
    nak tanya juga apa rasa Abg Adam bila Nur tak de 559 hari siang dan malam?
    sakitkan……. bukan kepalang…..

    NKTM jangan lagi buat benda ne…
    tak sanggup tengok Nur hari2 kat pokok azimat bercakap seorg diri…
    ikan keli, ikan sepat, kambing iza pun tak sanggup tengok Nur mcm tu lagi
    Abg Adam janji yea….don’t ever ever mungkir janji….
    hanya roh terpisah dari badan saja tak dapat di elakkan…
    andai ending mcm tu.kan…
    dah beberapa kali di sebutkan..
    tunggu CJOLI MOLI saja di SANDINGKAN ATAS PERLAMINAN

    sup,apple,seh,dodin,kapten…mana menghilang….

  4. salam, gud mornin san & kenkawang !
    tersenyum2 pepagi nie biler bukak blog u
    maseh fresh lagik angauan u nie
    terbuai2 bak mimpi aper nak wat xmenjadi lagik !
    romantik sekali jauh mata memandang
    adam & nur melukis disawah yg luas terbentang
    tapi sayang sekali xdapat nak ditengok berkali2
    sebab gambar2 mrk telah didelete kat cari !
    hu hu hu nanes lagi !

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: