• Thank you friends readers and passers-by for your continuous support to my blog. I will not be able to update often now and many articles and short story left hanging in the draft box due to the pressure of time lately but nevertheless I am trying to cope with it and will post few as time goes by.

    Pleasant day and have a good life.

    Love

    Sanaa

    Good things come to those who wait.
    Better things come to those who try.
    Best things come to those who believe.
    Desired things come to those who pray.

    "Islamic Thinking"

    A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.
    Lao Tzu

  • Archives

Celoteh Di Pagi Hari

Sang Pencerita selsema dan sakit kepala
Ada speku di dengar Mia Sara anak Mak Jah pula
Penangan NKTM dahpun bermula
Bagiku apapun hanya Adam dan Nur sahaja

Cerita menarik di sana sini
Hubungan Fasha dan Jejai masih berbunyi
Artis bercerai dan bercinta lagi
Menghiasi laman hiburan berita terkini

Fasha dan Jejai dahpun mengaku
Hubungan mereka jangan di speku
Ciuman di pipi di beri bertalu-talu
Satu Malaysia hendak di beritahu

Pagi Isnin yang mendung tapi ceria
Matahari kelam sakit juga mata
Ku tunggu speku Remy cium Tiz pula
Hahaha pasti heboh se Malaya orang bercerita

Tidak mungkin itu yang berlaku
Hubungan yang baik janganlah di speku
Dalam blog ini cinta di padu
Semuga berkat hingga ke anak cucu

Adam dan Nur kini bahagia
Tiga cahaya mata penghias rumahtangga
Dugaan yang datang di atasi bersama
Rukun dan damai itulah doa yang di pinta

Bulan puasa menjelang tiba
Adam dan Nur tak susah balik berhari raya
Rumah dekat tak perlu gaduh giliran siapa
Itulah hikmah anak mendengar kata

Pagi rumah mertua petang rumah ibubapa
Bolak balik pun tak mengapa
Jalan kaki pun sampai juga
Untungnya mereka tak perlu berebut di jalan raya

Ada orang kata kawin mat saleh baik juga
Hari Raya rumah kita Christmas balik negeri dia
Raya haji duduk rumah sendiri pula
Jumpa ayah dan bonda esok hari nya

Adam dan Nur beruntung sentiasa
Perkahwinan di restu doa di iring sepanjang masa
Sabar Nur juga perlu di ambil kira
Melayan Adam yang nakal dan terlebih manja

Puteri seorang di beri manja
Kembar lelaki di asuh menjaga
Keselamatan adik di mana sahaja
Jangan usik itu adik saya kata mereka

Hati gembira melihat keluarga bahagia
Walaupun coretan macam nampak nyata
Penangan Nur Kasih diri ini masih bercerita
Terlalu sayang untuk ku lepaskan Adam dan Nur begitu sahaja

Cinta mereka bagai di alam nyata
Mata memandang indah belaka
Kalaulah ada terselit secebis rasa
Moga-moga ia berkembang dan mekar nantinya

Doa ramai masih mengiringi mereka
Kalau jodoh tentu tidak ke mana
Cepat atau lambat itulah dugaannya
Kesabaran dan keikhlasan pasti di balas jua

Nur Kasih di bawa ke movie
Plot the movie masih tersembunyi
Mungkin korban juga lagi
Cuma tidak mahu Nur bermadu kali ini

Banyak gambar telah di beri
Kalau ku sambung boleh buat cerita sendiri
Bila di fikir tak perlulah lagi
Blog ku ini Adam dan Nur bahagia setiap hari

Dialog tengah sawah amat ku nanti
Sejauh mana romantis mereka dalam the movie
Gambar dah kulihat berkali-kali
Akan ku angankan bualan mereka di antara padi

Nur dan Mia Sara nampak sepadan
Warna kulit yang putih kemerahan
Comel dan manja ketika berduaan
Entah apa yang Mia cerita ketika bunga di tangan

Inilah saja coretan
Di pagi hari bila idea kekeringan
Dek selsema dan bersin yang berpanjangan
Mata mengantuk dah tak boleh tahan

Owned and written by : Sanaa 19/07/10

2 Responses

  1. makan maggie perisa kari
    jgn lupa makan ubt hari ini
    semoga akk cepat sembuh nnti
    bolehlah mngomel sampai subuh hari..hihihi

    nktm mmg dinanti
    betul ke mia sara ad nnti
    mesti happening cite tu bila siap nnti
    lagi best sebb si joli n moli..akan bertemu lagi

  2. salam san,

    sian pulak pd kwnku ini
    skt kepala dan selsema melanda diri
    jgn lupa mkn ubat yg doctor kasi
    spy cepat sembuh nnti

    tp sakit2 pun sempat gosip lagi
    hai2..demam2 pun angau x sudah psl remy and tizzy
    sup ni pun tak sedag diri
    assignment melambak x siap lagi..kat opis plak kena buat itu ini….

    tp sebngrnya sup ada crita terkini
    berkat skodeng ngan teropong ajaib ku ini
    dlm teropong kulihat adam and nur tersengih nmpk gigi
    bila bergambar ngan krew produksi

    depa naik unta sorang satu pula
    hai..knp la x share naik berdua
    barulah serasi and romantika
    bila melawat petra di jordan sana

    kulihat mcm ada yg cedera juga
    di dlm gua mcm indiana jones pula
    lg satu pic pula dr belakang mcm tiz merenung jauh dipdg pasir nampaknya
    ehh…tp knp ada 2 budak arab kat sisinya

    hmm.. sampi sini cerita ku ini
    ada masa nnti ku smbung lagi
    yg x suka spoiler..jgn baca pantun ku ini…
    ianya khas utk teman2 ku disini…hehehe

    tata….cheers…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: