• Thank you friends readers and passers-by for your continuous support to my blog. I will not be able to update often now and many articles and short story left hanging in the draft box due to the pressure of time lately but nevertheless I am trying to cope with it and will post few as time goes by.

    Pleasant day and have a good life.

    Love

    Sanaa

    Good things come to those who wait.
    Better things come to those who try.
    Best things come to those who believe.
    Desired things come to those who pray.

    "Islamic Thinking"

    A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.
    Lao Tzu

  • Archives

Zaman Anak-Anak

Adam dan Nur bertemu kembali
Peminat setia sentiasa menanti
Kehadiran mereka menjejak cinta hakiki
Semuga jawapan di temui dalam NK The Movie

Work in progress sudah di siarkan
Banyak juga desas desus kedengaran
Plot dan cerita yang amat menyedihkan
Berakhir juga dengan sebuah kematian

Tidak ku tahu siapa yang pergi
Asalkan tidak cjoli moli
Ada ku bakar panggung nanti
Ku tahan Kabir dalam keretapi

*****

“Tempat jatuh lagi di kenang
Inikan pula tempat bermanja
Duduk jauh lagi mengenang
Inikan pula di hadapan mata”

Berpimpin tangan jalan berdua
Menuju tempat menyimpan rahsia
Di bawah pohon redup duduk bercerita
Di sini segala memori bermula

*****

Eh apa kau buat di situ
Mengutip segala kertas yang kau tak mahu
Apa kau dapat dengan berbuat begitu
Aku jual kat mamak 5 sen setiap satu

Mana kau tahu aku di sini selalu
Siapa tak kenal Adam Hassan penipu
Curi kertas tak tahu malu
Lukis buang itu saja yang kau tahu

Eh eh ada aku picit kau nanti
Picitlah kalau kau berani
Tak padan kecik…kau nampak penumbuk ku ini
Sekali aku bagi mesti lebam pipi

Oii Adam Hassan kenapa kau jadi begini
Duduk bersembunyi tak pergi mengaji
Oii budak kecik mana kau tahu serba serbi
Sekali lagi siapa tak kenal Adam Hassan pencuri

Kau dah sakitkan hatiku banyak kali
Nasib baik aku sabar hari ini
Pergilah jual kertas…bawa aiskrim kemari
Hahaha…Kau dapat duit dari kertas curi

Nah Adam ambil aiskrim ini
Terima kasih budak kecik kau memang baik hati
Memang aku baik hati tapi kau kaki buli
Aku nak balik…nak pergi mengaji

Eh eh budak kecik tunggulah aku
Akupun nak mengaji…alif ba ta saja yang aku tahu
Apa betul kau tak tipu
Sumpah kalau kau cium aku dulu

Hehehe kau cantiklah bila marah
Kulit kau putih nampak merah
Nanti aku kaya aku pinang kau saja
Untung Adam, Nur Amina isterinya orang berkata

Kau duduklah berangan seorang diri
Aku dah lambat nak pergi mengaji
Aiskrim juga sudah aku beri
Kau jangan ganggu aku lagi

Kau yang datang tempat aku sembunyi
Kutip kertas pergi jual lagi
Tapi kau memanglah baik hati
Aku dapat aiskrim sedap sekali

Jangan nak puji aku berguni-guni
Tidak akan aku bocorkan rahsia kau walau seinci
Duduklah atas pokok tu tak usah turun lagi
Nanti aku cakap dengan Mak Jah hantar nasi hari-hari

Eh eh marilah kita balik sama-sama
Aduh kau cubit amatlah bisa
Siapa suruh kau tahan aku tak semena-mena
Aku takut tinggal seorang adanya

Memanglah kau mengada-ngada dan manja
Aku sendiri tak tahu kenapa
Kau benar-benar nak tahu jawabnya
Sambil tersenggeh Adam berkata…aku manja sebab kau ada

Zaman anak-anak adalah istimewa
Berlari berkejar bersama-sama
Tiada apa yang perlu di risaukan mereka
Hanya bermain dan bergembira saja

Kenangan yang bawa mereka bersama
Melayari hidup di alam dewasa
Cabaran dan dugaan adat hidup di dunia
Itulah nikmat dengan segala kesabaran yang ada

*****

Adam dan Nur senyum mengingatkan
Kisah anak-anak yang banyak kenangan
Tidak pernah terbayang guraan jadi kenyataan
Beruntung Nur jadi menantu Ustaz Hassan

Dua putera dan seorang puteri
Buah hati Adam dan Nur kini
Terlalu banyak yang aku angankan seorang diri
Nak terbit filem poket tak berisi

Inilah saja buat pagi ini
Semuga mampu tersenyum di subuh hari
Jangan sekali-kali lupa bersarapan pagi
Tidak lama lagi puasa kita dietlah nanti

Owned and written by : Sanaa 20/07/10

3.45 am

2 Responses

  1. salam san n kengkawang semua

    ini baru semangat ank Melaka jati
    klu ending NKTM mcm hr tu tak pueh dihati
    hahh tak cukup tahan Kabir dlm tetapi
    dia kata nk bakar panggung nnti..hahaha

    dh ku agak jiwa mu kembali terganggu
    dek gambaq joli yg terkini n terbaru
    penuh anggun n begitu ayu
    nescaya idea mu nnt datg bertalu2

    whoaa..wa caya sama lu..
    tinggi jgk angan2 mu..
    nk buat filem bkn takut tak laku..huhuh
    tp tak de modal.. nnt kt cr along ‘wa sponsor lu’..hahaa

    bkn ku lupa bersarapan pagi
    tp ku masih berpusa ganti
    bukan ku takut gemuk or tak blh diet nnt
    tp ni duit tak penuh guni lg nnt tk leh gi turki..hihihi

  2. makan buah rambutan pagi hari
    sloka akk ni perghhh mmg mnjadi
    tersenyum je dari tadi
    bila teringat kenangan abadi si joli n moli

    sama2 kita tunggu nanti
    nktm ujung tahun ni
    lau wat kita xpueh hati
    tunggu ko kabir dilandasan ketapi…hihi

    bulan puasa semakin mnghampiri
    poket ku belum penuh diisi
    kain langsir nk ditukar tahun ni

    nampaknya diet ku sure mnjadi..hihihi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: