• Thank you friends readers and passers-by for your continuous support to my blog. I will not be able to update often now and many articles and short story left hanging in the draft box due to the pressure of time lately but nevertheless I am trying to cope with it and will post few as time goes by.

    Pleasant day and have a good life.

    Love

    Sanaa

    Good things come to those who wait.
    Better things come to those who try.
    Best things come to those who believe.
    Desired things come to those who pray.

    "Islamic Thinking"

    A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.
    Lao Tzu

  • August 2010
    M T W T F S S
    « Jul   Sep »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Archives

Carpet Terbang

Tidurku amatlah lena
Setelah dapat berjumpa Uda dan Dara
Bila saja ku celik mata
Alamak…mimpi saja adanya

Mimpi atau tidak ku anggap nyata
Seronok melihat pasangan bahagia
Duduk atas pokok dengan lensa camera
Carpet terbang semuanya ada

Ku jadi Aladdin buat sementara
Antara resah dan geram menunggu lama
Pusing kiri kanan semua tak kena
Dara lambat kerisauan menjelma

Bayang Dara…Uda urut dada
Syukur di panjat kepada Yang Maha Esa
Geram dan marah di buang sahaja
Sejuk sudah hati melihat buah hatinya

Senyum di beri senyum di balas juga
Maaf kanda terlambat adanya
Kanda terima maaf yang di pinta
Hai comelnya Dara…begitulah hati Uda berkata

Duduk berdua di dalam kereta
Uda asyik menjeling saya
Hentikan jelinganmu wahai kanda
Nanti juling pula biji mata

Senggeh lebar Uda beri
Lagi bagus juling mataku ini
Boleh ku renung dan tenung sesuka hati
Ku pandang dinda orang lain senyum sendiri

Cubitan manja Dara beri
Aduhh garpumu dah berjalan lagi
Dirimu itu nakal tak terperi
Asyik syok sendiri orang lain tidak di peduli

Renungan kasih Dara terima
Hati Uda sekarang berbunga-bunga
Kekasih hati ada di sebelahnya
Cubitan Dara akan di ingat selamanya

Kanda tu bawa kereta
Pandang depan jangan berangan pula
Anganku hanya bersamamu saja
Supaya nanti tidurku lena

Dara diam sambil memikirkan
Apakah jawapan hendak di berikan
Kenapa diam wahai kekasih pujaan
Jangan bimbang hanya dalam lena ku angan-angankan

Baiklah wahai kekanda
Beranganlah selagi daya
Andai nanti dirimu merayap sini sana
Ku buat tak tahu ku tinggalkan sahaja

Uda membelok tidak semena-mena
Terebah Dara di sisinya
Lalu terus memberhentikan kereta
Senyum dan senggeh Dara terima

Tahulah kini Uda sengaja
Lagilah marah di hati Dara
Memang Uda tak berhenti mengusiknya
Destinasi merekapun Dara tidak tahu kemana

Nah…kanda ada gula-gula
Dinda makan senyum mesti berjela
Masam macam tu kanda tak suka
Tak cukup nanti ku beli di kedai sana

Ushh Ushh senyum senyum…Uda kata
Uda mengusik Dara diam sahaja
Tidak bergerak badan dan mata
Uda memandang penuh dengan cinta

Musik bergema terdengar di telinga
Uda menyanyi Dara ketawa
Hai cantiknyalah mereka berdua
Tiba-tiba carpetku jatuh depan kereta

Dara terperanjat tangan di kibarkan
Sang Pencerita suka melihat aksi spontan
Ishh Ishh Uda menangkap kedua tangan
Menenangkan Dara yang ketakutan

Aaa…aaa…apa yang yang jatuh tadi
Aladdin sudah ada dalam realiti
Dara keliru…Uda nak menyakat lagi
Tu dinda tengok UFO kata mari-mari

Dara terperanjat geram dan sakit hati
Uda pula buat-buat tidak mengerti
Huh nasib baik teropongku tak jatuh tadi
Kalau tidak melepas aksi terkini

Wajah ayu dan lembut di belai manja
Pujuk Uda selalu termakan dek Dara
Itulah keistimewaan di milikinya
Menyakat juga berilah pada Uda

Marah dan geram masih terasa
Pujukan Uda kali ini lambat jadinya
Dara masih buat tak tahu saja
Uda pasti sedang mencari idea

“Pon pon kereta ku berbunyi
Cepatlah adik mari naik
Mari ku bawa jumpa nenek”

Menahan senyum tidaklah lama
Ketawa akhirnya dari Dara
Uda mengurut tanda lapanglah dada
Pandangan bertemu terlerailah semua

Tiba-tiba carpetku bergoyang
Rupanya angin dah mula kencang
Oh oh sang pencerita berhenti sekarang
Kalau tidak nanti diriku yang melayang

Esok malam ku skodeng lain pula
Membuat short story cerita mereka
Orang lain fikir shopping raya
Diriku seronok hanya ada Uda dan Dara

Selamat meneruskan ibadah puasa
Jangan jemu dengan pantun berjela
Doa-doa bagi masin tambah berganda
Percaya dan yakin tunggak utama

Owned and written by : Sanaa 28/08/10

3 Responses

  1. salam san.. n kawan2 semua

    hahaha mimpi lg rupanye teman ku ni..
    mimpi jumpa pasangan joli moli
    dok senang ye tido mu hari2
    selg cincin tak disarung dijari joli.. hihihi

    selamat berhari minggu ye fren ….

    • hehehe…hopefully..sirih pinang akan bertukar ganti..dr masjid tanah ke subang jaya x lama lagii…n cincin pulak cepat2 tersarung kat jari…cepat2 ikat kalu takut dibwk larii…hehehe….

      angau my frennn..jgn x angau…

  2. Hi san…..ada ada saja teropong u bila nak berfungsi…
    sekarang karpet terbang u guna lagi..
    esok lusa nak pakai apa lagi?
    enjoy ur weekend..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: