• Thank you friends readers and passers-by for your continuous support to my blog. I will not be able to update often now and many articles and short story left hanging in the draft box due to the pressure of time lately but nevertheless I am trying to cope with it and will post few as time goes by.

    Pleasant day and have a good life.

    Love

    Sanaa

    Good things come to those who wait.
    Better things come to those who try.
    Best things come to those who believe.
    Desired things come to those who pray.

    "Islamic Thinking"

    A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.
    Lao Tzu

  • July 2011
    M T W T F S S
    « Jun   Aug »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • Archives

“Bezanya”

Pagi pagi hamba duduk mencari
Ke manalah hilangnya cjolimoli
Tahajjud cinta tidak lama lagi
Itulah sandaran yang kawan beri

Selak-selak akbhar kelmarin
Terjumpa pula artikel nan nyaring
Joli di kata tidak ambil pusing
Keinginan wartawan untuk pertemuan

Hamba hanya geleng kepala
Kerna tidak tahu apakah punca
Cuma satu yang tidak hamba suka
Gebang Syed menyindir dan mengata

Gosip atau tidak perkara biasa
Tiada berita bahan dicari jua
Kalau tidak menyindir dan mengata
Pujian diberi tiada had pula

Dunia hiburan buat hamba keliru
Apakah ini matlamat yang diburu
Mencari glamour penuh cemburu
Tikam belakang pura-pura tidak tahu

Berlainan pula di arena antarabangsa
Daniel Redcliffe mengaku arak bukan untuknya
Lebih baik duduk di rumah sahaja
Tiada apa hendak dimalukan Daniel berkata

Bacalah dua artikel yang ada
Amati dan bezakan gaya tulisan mereka
Daniel mengaku dengan cara terbuka
Tiz pula dikata mula mengada-ngada

Andainya ada artis kita
Membuat pengakuan secara terbuka
Hamba pasti blog cari sudah berpuluh muka
Dengan umpat keji dan kata-mengata

Yang menulis Islam agamanya
Bukan ustazah nak bersyarah pula
Sekadar meluahkan rasa
Terkilan dengan segelintir masyarakat kita

Hamba berhenti di sini dahulu
Kerana artikel padat dan padu
Baca dan ambilah iktibar darinya
Untuk menjadi penulis hormat pada kerja

Owned and written by : Sanaa 05/07/11

Note: I bold the difference between Gebang Syed statement and a sincerely statement by Daniel Redcliffe. The only difference is Daniel is talking about himself and Gebang Syed is condemning Tiz Zaqyah. Again the issues here is the way of writing and not the issue whether Tiz is ignoring Gebang Syed request. I am not touching on that matter due lack of evidence. I am not able to get Tiz comment on that.

Thank you

Sanaa 05/07/11

*****

Kecil hati dengan Tiz Zaqyah

Gebang Syed

MACAM biasa, bila berjumpa dengan beberapa wartawan senior macam-macam cerita yang kami bualkan. Tapi Syed cukup tertarik dengan cerita tentang pelakon filem Nur Kasih The Movie yang cantik tu.

Dengar khabarnya Tiz Zaqyah sudah pandai buat hal dengan orang media, betul ke?

Bukan isu besar pun sampai nak saman menyaman. Cuma wartawan majalah senior ni dah kecil hati dengan Tiz. Katanya sampai ke sudah dia masih belum dapat nak buat temujanji dengan Tiz walaupun dah hampir tiga bulan berlalu.

“Kau bayangkan aku telefon dia dulu dalam bulan April. Dan masa tu dia cakap okey dia akan buat fotografi dengan majalah aku bila dia free. Tunggu sampai bulan Mei masih tak dapat jawapan.

“Bila aku telefon dia tak angkat, bila aku SMS langsung dia tak balas. Sebab aku sabar, aku tunggu juga sampai bulan pun dah berganti. Amboi, sibuk sangat ke Tiz tu sampai tak boleh nak jawab telefon dan SMS aku ni?

“Sekarang sudah masuk bulan Julai, masih tak ada jawapan daripada dia. Kalau betul dia tak mahu buat sesi fotografi dengan aku tak apa, janji dia cakap.

“Kalau tak nak, cakap je tak nak. Tak le aku tertunggu-tunggu macam orang bodoh. Kalau dia rasa majalah aku ni tak sesuai dengan dia, tak mengapa, janji cakap terang-terang.

“Kalau kau jumpa Tiz nanti tolong sampaikan salam pada dia yer, bagitahu sikit kalau nak terus berjaya, perangai kena jaga,” kata rakan media Syed yang cukup penyabar lagi.

Syed pun tak faham kalaulah benar sebegini perangai Tiz sekarang. Atau mungkin dia sibuk sangat kot maklumlah orang tengah naik daun.

Tetapi pesanan Syed, nak jadi artis tak boleh buat jual mahal macam tu, orang telefon kenalah angkat, SMS kenalah balas. Sibuk sangatpun, carilah masa untuk membina hubungan yang baik dengan orang lain, barulah boleh kekal lama.

Syed: Ada yang mencari Fazura dan Neelofa. Panas!

*****

Harry Potter’s Radcliffe: I became “so reliant” on alcohol
Reuters – July 4, 2011 4:12 PM PDT

LONDON (Reuters) – Harry Potter star Daniel Radcliffe has revealed that he was so worried about his drinking that he vowed to give it up and has become teetotal.

The 21-year-old actor told GQ magazine that his life went off the rails for a time when he turned 18 and was filming “Harry Potter and The Half-Blood Prince.”

“I became so reliant on (alcohol) to enjoy stuff,” he said in an interview to be published in GQ’s August edition. “There were a few years there when I was just so enamored with the idea of living some sort of famous person’s lifestyle that really isn’t suited to me.”

Radcliffe says he was fortunate that the paparazzi never captured his worst behavior.

“I really got away with that because there were many instances when a shot like that could have been taken,” he added.

Radcliffe, who says he has not touched a drop of alcohol since August last year, admitted that he would love to be a person that goes to parties and has a couple of drinks but that just doesn’t work for him.

“I do that very unsuccessfully. I’d just rather sit at home and read, or talk to somebody that makes me laugh,” he added. “There’s no shame in enjoying the quiet life.”

Radcliffe was just nine when he was picked to star in JK Rowling’s Harry Potter series and, according to British press reports, has amassed a fortune of around 45 million pounds ($72 million)

The final Potter film, “Harry Potter And The Deathly Hallows: Part II” has its premiere in London on Thursday and will hit the theatres on July 15.

Compiled by : Sanaa 05/04/11

2 Responses

  1. red tumpang gelak je lah Dee….

    oh nak tambah sikit….
    wartawan tu bukan sekadar berasap
    entah entah jantung dia terkoyak terus kot….

  2. salam

    hahaahaa teman dah agak dah
    mampuih la si Syed ni dgn sanaa
    bila dia baca mesti darah naik kemata
    harap2 jgnlah sampai asap keluaq kut hidung n telinga

    tu lah adat wartawan yg ade
    tulis yg baik2 sapa nk kenai depa
    ukuran depa bkn dosa pahala
    yg penting ada org baca

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: