• Thank you friends readers and passers-by for your continuous support to my blog. I will not be able to update often now and many articles and short story left hanging in the draft box due to the pressure of time lately but nevertheless I am trying to cope with it and will post few as time goes by.

    Pleasant day and have a good life.

    Love

    Sanaa

    Good things come to those who wait.
    Better things come to those who try.
    Best things come to those who believe.
    Desired things come to those who pray.

    "Islamic Thinking"

    A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.
    Lao Tzu

  • September 2012
    M T W T F S S
    « Aug   Oct »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • Archives

Loyalty, trust and love….

Loyalty, trust and Love….
We say that love demands a lot from you
But reality suggests it is not at all true..
Two very simple things in love are a must
One devoted loyalty and a faithful trust

Trust in your love make sure it is deep
The returns you get is for you to keep
The stronger the bond its harder to break
It’s be so when there’s so much at stake

When in a relation, its trust that you need
True belief in your love demands your heed
Once broken to pieces is hardly rebuilt
At times you have to live with the guilt

Here loyalty too plays an important role
Offers a soothing cohort to a longing soul
Staying with your love in joy and sorrow
Smiles you give and the tears you borrow

In a relation, loyalty brings you close
The faith you show, when beside you pose
Just one false step of treacherous mind
Cracks apart relations of every kind

Sometimes these emotions put to test
Two hearts in a conflicting unrest
One reason all problems are easy to shun
Is trusting the loyalty of your loved one

A relation in itself is a bond so strong
Together you face all the right and wrong
These factors decide how long it stands
Here loyalty and trust walk hand in hands

Poem by : Abhijit Surve

Compiled by : Sanaa 20/09/12

6 Responses

  1. bagi saya kedua-duanya dah berikan yang terbaik dalam hubungan mereka. cuma, sudah ditakdirkan, tiz bukan pemilik tulang rusuk remy. Itu jodoh. Kita tak mampu menghalangnya. Lebih baik, mereka berpisah sekarang drpd berkahwin nnt bercerai berai. insyaAllah, tiz akan lebih dewasa dlm perhubungan. Remy juga akan menemukan apa yang dia cari. Saya hargai keduanya. Kisah mereka mcm cerita kristin hermosa dan dieteher ocampo, pelakon popular filipina. Kedua-duanya kita rasa adalah pasangan match made from heaven. Tp, setelah 4 thn bercinta, pasangan ini berpisah. Hmm..kuasa tuhan, tak mampu kita halangnya..

  2. Saya tak salah kan peminat,,kerana tiz dan remy popular kerana gandingan mereka yg cukup sepadan,,,,
    Percaya tak,,,saya temui blog ni pun kerana nak mencari cerita mereka berdua,,,
    Setiap masa melayari internet, ,pasti saya akan menaip nama remy n tiz,,,,
    So terus teranglah saya katakan tanpa remy tiadalah tiz,,,,
    Dan tanpa tiz tiadalah remy,,,
    Dulu saya tak pernah nak pandang pun remy,,,begitu juga tiz,, saya tak pernah nak kenal siapa mere
    Sehinggalah Nur Kasih,,
    Kerana kisah cinta mereka diikuti dgn filem nur kasih, ,,,saya sendiri seperti dah terbuai buai, ,hingga satu tahap ,mereka dianggap seperti brangellina malaysia,,
    Tapi jodoh semuanya telah ditentukan,,, kalau tiz tak ditakdirkan untuk remy maka,,,, itu bukan masalah kepada peminat,,, cuma apa yg peminat hendak ialah,,apabila mereka digandingkan bersama dlm drama selepas ni,,biarlah sehebat seperti lakonan mereka sebelum ini,,,,

  3. nice poems…saya ikuti perjalanan pasangan ini RITZ dan para peminat mereka..Sesuatu yang mereka perlu terima bahawa watak Adam dan Nur Amina dalam NKTM bukan realiti..cuma kehebatan lakonan kedua pasangan itulah yang membawa para peminat mereka terbawa mahukan watak NKTM ini menjadi realiti di luar..Sayang sekali kehidupan di luar bukan lakonan yang boleh dilakonkan oleh manusia..Ianya adalah realiti kehidupan yang perlu ditempuh secara REAL oleh setiap orang. Para peminatnya kadangkala berlagak tuhan yang mahu menentukan pasangan RITZ ini bersatu dalam dunia realiti. Makanya apabila RITZ ditakdirkan berpisah ramai peminat yang kecewa dan masing2 mula mencari kesalahan antara keduanya. Kenapa la sampai nak sakit jiwa pasal RITZ ni. Rezeki , Jodoh , ajal semua telah ditentukan. Tiada siapa pun boleh mendakwa tahu akan segala punca keretakan hubungan RITZ yang berlaku..HANYA mereka berdua lah yang mengetahuinya. LEPASKAN mereka dengan takdir mereka masing2 jangan membuang masa dengan urusan takdir tuhan. komen ini bukan ditujukan kepada cik sanaa tetapi kepada semua peminat RITZ.

    • Salam Quthub….

      Terima kasih kerana sudi singgah ke mari serta dgn komen yang diberikan. Jujurnya sedih saya rasakan apabila RITZ terpaksa berada dalam kemelut hubungan ini dgn disaksikan oleh jutaan peminat yg mempunyai tanggapan dan tafsiran masing2. Pada awal pertemuan mrk saya merasakan doa yg diiring itu ikhlas ingin melihat pasangan kesayangan mrk bertemu jodoh di alam nyata. Akan tetapi lama kelamaan mrk juga diuji dgn hakikat kehidupan yg sebenar. Apabila ini berlaku tentulah akan wujud kem peminat mrk. Sayang seribu kali sayang sehingga ada yang terlupa pada susun atur kehidupan yg kita panggil takdir. Lalu terbitlah dan keluarlah kata2 yg tidak menyenangkan dari pelbagai pihak.

      Saya mendoakan yg terbaik buat mrk berdua dalam apa jua yang mereka usahakan. Semoga suatu hari nanti taufiq dan hidayah hadir dlm hidup mrk lalu menemui kebahagian yg mrk cari.

      Terima kasih sekali lagi..

      Sanaa

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: