• Thank you friends readers and passers-by for your continuous support to my blog. I will not be able to update often now and many articles and short story left hanging in the draft box due to the pressure of time lately but nevertheless I am trying to cope with it and will post few as time goes by.

    Pleasant day and have a good life.

    Love

    Sanaa

    Good things come to those who wait.
    Better things come to those who try.
    Best things come to those who believe.
    Desired things come to those who pray.

    "Islamic Thinking"

    A good traveler has no fixed plans, and is not intent on arriving.
    Lao Tzu

  • June 2013
    M T W T F S S
    « May   Jul »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • Archives

Mencari (Bisikan Cinta)

Video credit to : Osi Rosita via YouTube (apakah mungkin bait-bait kata di dalam lagu ini punya maksud dan erti yang berbeda?)

Di hari ini aku diberitahu tentang sebuah cinta
Lalu aku menyusuri gunung-ganang, hutan belantara
Lurah danau, sungai-sungai dan muara
Demi mencarinya

Aku tinjau di balik awan
Mendengar dan terus mendengar tentang bisikan cinta itu
Yang indah bagai kelopak bunga di taman
Dikatakan lebih indah dari bintang bertaburan di waktu malam

Bisikan cinta itu punya aroma
Yang kadang-kala menyesakan dada
Adakalanya pula menyegarkan jiwa
Sekali sekala mengubah rasa mengalirkan darah ke seluruh anggota
Nikmat dari sentuhan cinta
Membuka pancaindera manusia

Di malam bulan terang menyinari alam
Aku masih diberitahukan tentang cinta
Waktu siangnya punya rangkaian
Bisikan rindu suara merdu
Aku terus menyusuri danau dan lurah
Berusaha mencarinya tanpa mahu kehilangan

Sehinggalah hati aku menjadi larut
Menjadi kering kontang seperti di musim kemarau
Tatkala langkah-langkah kaki menuruni danau
Ada sebatang taliair
Aku melihat ramai orang berbaris-baris
Membasuhi muka seraya menadah tangan

Aku tetap diberitahukan tentang Cinta
Sehingga aku menangis kerananya
Kerana selama ini aku berkelana mencari cinta
Membuat aku lupa pada satu CINTA
CINTA PADA YANG ESA
Hati aku menjadi buta dalam pencarian
Dek kerana gemerlapan dunia….

Lelah dan letih membuat aku bersandar
Pada sebatang pokok…
Lalu terasa adanya rintik-rintik hujan
Membasahi muka menuruni pipi
Jari jemari ku menyapu butiran jernih
Yang ku sangka hujan
Sebenarnya adalah airmataku…

Owned and written by: Sanaa 22/06/13

Leave a Reply

